NIEUWS UPDATE:

3-7-2018: 

Het is nu alweer 2 weken geleden dat beide vve’s de belangrijkste Algemene Leden Vergaderingen van hun vve hebben gehad. Op maandag 18 juni en woensdag 20 juni moest er gestemd worden over het project De Leest Next Level.

Beide voorzitters hadden er na de informatieavond van maandag 28 mei allebei  een hard hoofd in en konden de uitslag van de stemming eigenlijk al voorspellen.

De uiteindelijke uitslag is dan ook:

5 stemmen voor scenario 1

3 stemmen voor scenario 2

41 stemmen voor scenario 3

en 36 stemmen TEGEN.

En in totaal 15 mensen die niet de moeite hebben genomen om te komen of een volmacht in te vullen.

Dat houdt dus in dat het project De Leest Next Level van de baan is en niet door gaat.

We hadden 3/4 van de stemmen nodig om dit project door te laten gaan.

Een zware tegenvaller. We hebben daar 3 jaar heel veel vrije tijd en energie ingestoken als bestuur zijnde om een plan uit te werken met de betreffende partijen om vervolgens het hele plan de vuilnisbak in te kunnen gooien en vergeet effe niet de proceskosten van ruim € 60.000,- wat het tot heden gekost heeft. Balen als een stekker, een gevoel van teneer geslagenheid heerst er en de energie van beide voorzitters is op. Ze zijn er klaar mee.

Natuurlijk snappen wij dat de renovatie veel geld ging kosten en dat we veel van onze leden verlangde. Maar wat nu.

Als je naar de uitslag kijkt zie je dat er wel 48 mensen zijn die wel iets aan hun huis willen doen maar door de NEE stemmers dat niet kunnen. Dat wil niet zeggen dat de nee stemmers niks aan hun huis willen doen, maar niet verder wilden met dit project om wat voor reden dan ook. Maar voor de 48 mensen die wel verder wilden met De Leest Next Level staat het concept VVE in de huidige vorm in de weg om iets aan hun huis te kunnen doen, terwijl er wel de noodzaak is om iets te doen aan onze huizen.

We zullen binnenkort met alle betrokkende partijen  het hele project De Leest Next Level gaan evalueren en gaan bekijken hoe we nu verder moeten en kunnen.

7-6-2018: Nadat we op maandag 28 mei onze informatieavond hebben gehad over het project de Leest Next Level is er besloten ivm de ramadan om de extra algemene leden vergaderingen  te verplaatsen van maandag 11 juni en woensdag 13 juni naar maandag 18 juni en  woensdag 20 juni. Deze avonden zullen plaatsvinden in De Lapvoet te Veghel. aanvang 20.00 u. Er zal die avond maar 1 agenda punt zijn, nl. de keuze VOOR of TEGEN de scenario’s. Onze leden zijn daar schriftelijk en via e mail van op de hoogte gebracht.

28-5-2018: vindt onze informatie avond plaats, waar onze leden die avond uitgebreid geïnformeerd worden en waar ze al hun vragen kunnen stellen omtrent dit project.

26-4-2018: Dit weekend wordt de informatie brochure verspreidt onder onze leden.

11-4-2018: Het is bijna zover. De Laatste puntjes worden op de i gezet en dan is onze informatie brochure klaar. Nog effe geduld dus.

14-3-2018: Dan ook weer eens wat positiefs nieuws. Onze informatie brochure is bijna klaar. Deze brochure hebben we in samenwerking gemaakt en is bestemd voor al onze leden van de vve De Leest II en voor vve De Nieuwe Leest om hun onze uitgewerkte plannen te presenteren. Voor het eind van deze maand is het de bedoeling dat al onze leden deze brochure hebben. Naar aanleiding van deze brochure kunnen de leden vragen stellen die we op een informatie avond, eind mei/begin juni willen organiseren.

28-2-2018: Hebben Jos en ik een lunch afspraak gehad bij Hoogh Bezoeck met Wethouder Harry van Rooijen, Jan van Vught, directeur van Area, Jaqueline Dortmans van Area en Karlijn van der Laan van de gemeente Meierijstad.

We hebben gesproken over het project De Leest Next Level en de aanwezige bij gepraat over hoe we er nu voor staan. Aan Area hebben we gevraagd wat hun  eventueel voor ons kunnen betekenen als bij wijze van als achtervang. Verder vroeg de wethouder wat hij op politiek niveau nog voor ons kan betekenen. Afgesproken hebben we dat we eerst het antwoordt van de Bom zullen afwachten en wat daar verder uit gaat komen.

Wel leuk is om te vermelden dat Area hun huurhuizen aan De Leest en De dintel willen gaan renoveren. Op kort termijn komt daar een huurhuis vrij die Area ism BouwHulpgroep gaat renoveren, zodat er een model woning komt waar iedereen kan zien wat zo’n renovatie inhoudt en hoe het eruit kan komen te zien. De planning is dat deze woning eind juni klaar is. Als de modelwoning klaar is, zullen we een aantal bezichtigingen gaan organiseren voor onze leden van de vve’s zodat ze alles zien en bekijken.

27-2-2018:Het gesprek met Linda van de BOM was in eerste instantie heel positief. Ze heeft uitgelegd waar de BOM voor is en wat voor gegevens zij nog nodig heeft om te kijken of wij in aanmerking kunnen komen voor financiering via de BOM. Yuri zal deze gegevens verzorgen. Linda gaat de casus ter beoordeling intern voor leggen.

26-2-2018: afspraak gepland met Linda van Hilten van de BOM (Brabantse Ontwikkelings Maatschappij) www.bom.nl Om te kijken wat de mogelijkheden zijn met de Bom voor financiering voor het project.

22-2-2018: de uitkomst van het gesprek met Richard van SVN  is dat hun op kort termijn niks voor ons kunnen betekenen omdat wij halverwege dit jaar een ALV willen houden om tot stemming over te gaan, misschien wel in de nabije toekomst.

21-2-2018: afspraak gepland met Richard Luigjes van SVN (Stimuleringsfonds Volkshuisvesting) www.svn.nl   Om te kijken wat SVN misschien voor ons kan betekenen voor financiering.

15-2-2018: Op 20 december 2017 hadden we eigenlijk een ALV gepland staan maar omdat er nogal wat vragen op juridische gebied aan de orde waren gekomen vanuit de werkgroepen is er besloten om juridische advies in te winnen en de ALV van 20 december niet door te laten gaan. We hebben een specialist op het gebied van appartementsrecht hiervoor ingeschakeld om al onze vragen op juridische gebied uit te zoeken. Van Rijssenbeek Advocaten uit Arnhem. Gisteren hebben we van hun daar uitgebreid antwoordt op gekregen.

De uiteindelijke conclusie van van Rijssenbeek Advocaten is kort gezegd, dat een vve geld mag lenen voor een langere periode voor groot onderhoud aan hun appartementen. dit moet wel door de vergadering goedgekeurd worden.

24-1-2018: kennisdelingssessie Financiering Innovatie Aanpakken

Vanochtend weer op pad geweest. Deze keer naar Den Bosch naar Erac in opvolging van de evaluatie die Erac heeft gemaakt in opdracht van het VNG naar de behoefte van de projecten die zich hebben aangemeld voor de innovatie aanpak.

Ook Karlijn van de gemeente Meierijstad en Laurens van Bouwhulpgroep waren hier ook bij aanwezig. Twee sprekers deze ochtend. Een van SVN (Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten) en van de Rabobank.

Gesproken is er over de bepaalde fondsen die er opgericht worden(zijn) ism het SVN en door de Rabobank is er gesproken over Gebouw Gebonden Financiering.

Duidelijk is geworden dat het concept wat Rabobank Nederland heeft bedacht/uitgewerkt heeft niet van toepassing kan zijn voor ons project. Helaas.

In februari staat er een gesprek ingepland met Bouwhulpgroep, gemeente Meierijstad en SVN om te kijken wat daar voor mogelijkheden liggen/zijn.

20-1-2018: financiële bijdrage van de gemeente Meierijstad.

Afgelopen maand hebben we van de gemeente Meierijstad de toegezegde (subsidie)gelden van € 67.000,- gestort gekregen op de rekening van stichting De Leest Next Level. Deze gelden zullen gebruikt worden om alle kosten te betalen die met het project De Leest Next Level gemaakt zijn en gemaakt zullen worden.

18-12-2017: evaluatie gesprek met Erac over de Innovatieve Aanpakken vanuit het VNG.

Op 6-12-2017 een evaluatie gesprek gehad samen met Yuri en Karlijn met Erac over de projecten die zich hebben aangemeld voor de Innovatieve Aanpak. Erac is door VNG ingeschakeld om de behoefte van de verschillende projecten in kaart te brengen.

15-12-2017: Annuleren bijeenkomst De Leest Next Level van 20 december

Veghel, 14 december 2017

Betreft: Algemene Leden Vergadering (ALV) op woensdag  20 december 2017 om 20.00 uur

Locatie: “de Lapvoet” (de Magneet), de Leest 45, 5463 JA te Veghel

Geachte leden VvE “de Leest II” en VvE “de Nieuwe Leest”,

Een maand geleden hebben wij u een uitnodiging gegeven voor een Algemene Ledenvergadering(ALV), op 20 december a.s. vanaf 20.00 uur.

Die avond wilden wij jullie informeren over enkele renovatiescenario’s die we met de werkgroepen en in samenwerking met architecten- en adviesbureau BouwhulpGroep gekozen hebben.

Momenteel zijn uit de werkgroepen nog wat vragen en opmerkingen naar voren gekomen  waar we een duidelijk antwoord op willen verschaffen. Om daar een gedegen antwoord op te kunnen geven, is meer tijd nodig.

Ook zijn we nog op zoek naar een andere locatie dan de Lapvoet in verband met de mogelijke opkomst van twee VVE’s en de technische voorzieningen in verband met beeld en geluid.

Dit heeft ons doen besluiten de bijeenkomst van 20 december te verplaatsen.                    In het nieuwe jaar informeren we jullie zo snel mogelijk over de betreffende nieuwe datum en exacte locatie en  agenda.

Mocht u deze datum al vrijgehouden hebben, excuses voor het ongemak.                                      Wij gaan ervan uit dat we u via deze brief tijdig geïnformeerd hebben.

Namens het bestuur van VvE “de Leest II” en VvE “de Nieuwe Leest”,

Met vriendelijke groeten,

Jos van den Tillart

6-12-2017: vanavond gaan we met de werkgroepen weer langs bij de mensen om de woning opname formulieren te verzamelen.

29-11-2017: zijn we s avonds langs de deuren geweest om de woning opname formulieren op te halen.

10-11-2017: donderdag 2 november hebben we met de besturen, de werkgroepen, Laurens van Bouwhulpgroep en Karlijn van de gemeente weer bij elkaar gezeten. Het doel van die avond was om de werkgroepen te informeren voor welk scenario de besturen van beide vve’s voor gekozen hadden en draagvlak te creëren bij de werkgroepen voor dit scenario.  Hieronder de presentatie van Laurens van die avond.

2017-11-02 De Leest bijeenkomst met werkgroepen

Het was een heftige avond die veel stof heeft doen oplaaien, veel los gemaakt heeft en waar veel vragen naar boven zijn gekomen die eerst weer uitgezocht moeten worden.

Zoals: -is het juridisch wel mogelijk. -is het verantwoord. -is er voldoende draagvlak. -hoe zit het belasting technisch etc.

Aleksandra van de werkgroep juridische/financieel zal dit verder  uitzoeken.

2-11-2017: staat er s’avonds een overleg gepland met de besturen, de werkgroepen en Bouwhulpgroep.

1-11-2017: ik was aangenaam verrast en blij toen ik na een half uur binnen kwam, ik zou er zelf die avond eigenlijk niet zijn, dat de opkomst zo enorm was.

Het thema van deze bijeenkomst was betaalbaarheid. De gemeente Meierijstad heeft samen met Area deze bijeenkomst verzorgd. Om aan te geven welke wegen er zijn als er mensen zijn die het financieel moeilijk(er) hebben. Hieronder vindt u de presentatie van die avond.

presentatie betaalbaarheid

26-10-2017: een belangrijke bijeenkomst voor het Renovatieproject “De Leest Next Level” in De Lapvoet met als thema betaalbaarheid.

18-10-2017: Woningopnameformulier. U heeft afgelopen week allemaal het woningopnameformulier in de brievenbus gehad.

2017-10-12 Woningopnamelijst De Leest Veghel_BhG

Wij willen u vriendelijk verzoeken om deze uiterlijk 15 november ingevuld en af te geven bij de voorzitter van uw vve.

Vve De nieuwe Leest: Jos van den Tillart, De Dintel 29.

Vve De Leest II: Ronnie Schepers, Lingestraat 14.

Namens beide vve’s alvast bedankt voor uw medewerking.

11-10-2017: Yuri een mailtje gestuurd om te vragen hoe het was geweest op 5 oktober in Assen. Daarna telefonisch contact gehad met Yuri. Het was voor Yuri een zeer nuttige en interessante dag geweest , mede omdat hij daar de contacten heeft kunnen leggen die misschien uiteindelijk kunnen gaan leiden tot een object gebonden financiering.

5-10-2017: in september hebben we  een uitnodiging ontvangen van de gemeente Assen voor een kennis, netwerk en praktijkdag

DONDERDAG  5 OKTOBER A.S.  9.30 – 16.30, Stadhuis te Assen

De gemeente Assen nodigt u – mede namens de provincie Drenthe, Segon, de NIA en Vereniging de Brede Stroomversnelling- uit voor de kennis, -netwerk en praktijkdag over: Succesfactoren van de klantreis en financiering bij grootschalige energierenovatie door VvE’s.

Bij dit project in Assen is er gebruikt gemaakt van object gebonden financiering.

Voor ons dusdanig interessant hoe en wat ze hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen.

Yuri van Bergen van BouwhulpGroep en Karlijn van der Laan, projectleider van de gemeente Meierijstad gaan naar deze bijeenkomst. Helaas kan ik zelf die dag niet.

28-9-2017: Na de inspiratie dag, hebben we s avonds met de besturen ons volgende overleg gehad  met BouwhulpGroep.

28-9-2017: Vandaag zijn Jos en ik naar de inspiratie dag “Save the Day, aan de slag met je eigen huis” in Tilburg geweest. Was een zeer interessante dag, waar we ook nog door Peter Linders aan het woord werden gelaten zodat we ons project De Leest Next Level konden toelichten en om er aandacht aan te vragen voor de financiering.

meer info in onderstaande link:

2017.09.28_Save the Date_Aan de slag met je huis_ESIW 2017

In onderstaande linken kunnen jullie de presentaties van die dag terugkijken.

20170928_0_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Nicolaas’ Participaties 20170928_1_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_ENDIS Reno 20170928_2_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Groene Keten 20170928_3_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_EQ Projects 20170928_4_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Economic Board Utrecht 20170928_5_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Alliantie+ 20170928_6_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Reimarkt 20170928_7_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Technische Unie 20170928_8_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Raab Karcher 20170928_10_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_SBRCurnet 20170928_11_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Cirkelstad 20170928_12_Aan de slag met je huis HvB_Inspiratiedag ESIW_Viba Expo

27-9-2017: Ik moet weer op cursus. Deze keer gelukkig wat dichter bij huis, Eindhoven. Dit is de terugkom dag van de cursus No Regret naar Energie neutraal. Huiswerk niet afgekregen omdat google formulieren niet mee wilde werken. Helaas, maar niet zo erg. Was deze keer wel interessant vanwege de sprekers die er vandaag waren. En toch weer enkele contacten kunnen leggen die voor ons misschien nog wel eens van pas komen.

23-9-2017: Nationale burendag

21-9-2017: Het is zover. De stichting De Leest Next Level  is een feit. Vandaag hebben wij, (ik, marc en gerrie) bij de notaris getekend voor de oprichting van de Stichting De Leest Next Level. Weer een stap verder in ons project.,

31-8-2017: tweede overleg met BouwhulpGroep.

hieronder de uitwerking van BouwhulpGroep:

2017-08-31 BhG_De Leest bijeenkomst 2

31-8-2017: Overleg gemeente subsidie VNG.

hieronder het verslag daarvan:

Verslag overleg De Leest Next Level – subsidie VNG

26-7-2017: tweede dag van de woningopname door BouwhulpGroep.

19-7-2017: Woningopname door BouwhulpGroep.

Op woensdag 19 juli en woensdag 26 juli  zal BouwhulpGroep bij in totaal 10 huizen van onze vve’s een woningopname doen om te kijken hoe onze huizen er op dit moment bijstaan.

13-7-2017: Aftrap renovatie van dak, gevel en vloer.

een tweede kennismakings- gesprek met BouwhulpGroep.

2017-07-13 De Leest aftrap

13-7-2017: ja zekers, ik heb weer een verplichte cursusdag. Deze keer in Zwolle, cursus marketing en financiering.

4-7-2017: hebben ik, Marc en Gerrie van Kessel een afspraak bij notaris Gerrits en Gullick over de akte en oprichting van de stichting De Leest Next Level.

22-6-2017: Cursusdag”No Regret naar energie neutraal” in Breda.

Voor de subsidie innovatieve aanpakken van het vng, die de gemeente aan het aanvragen is, zijn de partijen die de alliance mee ondertekend hebben Verplicht om deel te nemen aan verschillende cursusdagen. Ik (Ronnie Schepers) zal vanuit de vve’s deze cursusdagen gaan volgen.

21-6-2017: Overleg met de werkgroepen over de offertes van Segon, ErasmusX en BouwhulpGroep.

In samenspraak met de werkgroepen hebben wij gekozen dat de BouwhulpGroep diegene gaat worden die ons project gaat begeleiden.

22-5-2017: overleg gemeente over de bureau presentaties. Door middel van een criteria formulier met puntentelling, dat Marijke van de gemeente heeft gemaakt, zullen de werkgroepen en de besturen van de vve’s, de 6 presentaties van de bedrijven beoordelen  en invullen en aan Marijke terugsturen. Daaruit gaan 3 bedrijven komen die een offerte uit gaan brengen voor ons project.

12-4-2017: Bureau presentatie op het gemeentehuis van de overige 3 bedrijven. Na deze presentaties gaan we in samenwerking met de gemeente, de werkgroepen, deze 6 presentaties beoordelen en een keuze maken welke 3 bedrijven een offerte kunnen gaan uitbrengen voor ons project.

in onderstaande linken verschillende presentaties:

presentatie BouwhulpGroep

presentatie ErasmusX

presentatie Segon

presentatie woonconnect

30-3-2017: Bureau presentaties op het gemeentehuis. Er zijn in totaal 6 adviesbedrijven/bouwers uitgenodigd om een presentatie te geven over hun bedrijf en wat hun voor ons project kunnen beteken. Vanavond hebben we samen met de werkgroepen, de gemeente en area, de eerste 3 presentaties.

29-3-2017: hebben we een afspraak bij notaris Gerrits en Gullick voor het oprichten van de stichting De Leest Next Level die als overkoepelend geheel gaat fungeren voor het renovatie project De Leest Next Level. Dit is een eis van de gemeente dat we een gezamenlijke entiteit vormen waar dadelijk alle subsidie gelden naar toe kunnen en vanuit die stichting zullen ook alle gemaakte kosten en rekeningen worden betaald die met dit project gemoeid zijn.

27-3-2017:

Beste mensen, Afgelopen vrijdag hebben we onderstaand bericht ontvangen dat de 1e fase van de subsidieaanvraag Innovatieve Aanpakken gehonoreerd is.

We maken binnenkort een afspraak hoe we deze subsidie zo effectief mogelijk en met het oog op een vervolg voor de 2e fase in kunnen gaan zetten.

Met vriendelijke groet,

Marijke Bosch-van den Boom, gemeente Meierijstad

7-3-2017: Het college van de gemeente gaat de subsidie aanvraag van het vng, die wij met beide vve’s mee ondertekend hebben,  behandelen en ondertekenen en indienen.

16-2-2017: overleg met de werkgroepen financieel, techniek en communicatie

15-2-2017: De gemeente is bezig voor de aanvraag subsidie innovatieve aanpakken die door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (vng) wordt verstrekt. Voorwaarden van deze subsidie is dat er verschillende partijen een gezamenlijke alliance moeten vormen  om hier voor in aanmerking te komen. De gemeente, de vve’s, Area en een bouwbedrijf

De gemeente heeft bouwbedrijf Hendrik Coppelmans gevraagd om hier aan deel te nemen. Wij zijn daarmee akkoord gegaan.

 

27-1-2017: afgelopen donderdag 19 januari zijn de werkgroepen weer bij elkaar geweest om hun bevindingen te delen en om alles door te praten.

Hieronder vindt u het verslag van die bijeenkomst:

1e werkgroepenoverleg De LEEST NEXT LEVEL 19012017I

23-12-2016: op donderdag 19-01-2017 komen de werkgroepen weer bij elkaar om hun bevindingen te delen.

23-12-2016: opstarten werkgroepen op 19-12-2016

Marijke heeft een presentatie gemaakt om de werkgroepen handvatten te geven en richtlijnen te geven wat ze allemaal moeten uitzoeken.

presentatie 19 december 2016

 

12-10-2016: na een geslaagde informatie avond van maandag 3-10 hierbij de samenvatting van die avond en nogmaals de presentatie.

informatieavond-3-oktober-2016

presentatie-informatieavond-vve-de-leest-03-10-20168

22-9-2016: prijsvraag nul op de meter beoordeling van de provincie, hoe ze tot de winnaar zijn gekomen.

prijsvraag-nom-beoordeling-jury-openbaar

6-9-2016: verslag overleg 5-9 + concept bericht media

verslag-afsprakenlijst-leest-5-september-2016

concept-persbericht-van-vve-de-leest

5-9-2016: overleg gemeente

agenda-de-leest-5-september-2016

De aangegeven bijlagen betreffende de innovatieve aanpak

versnelllingsaanpak-veghel

25-7-2016: Beste mensen,

Nu de provincie de subsidie niet heeft toegekend aan de NoM de Leest, is het van belang, te kijken waar we staan en hoe we verder kunnen.

In overleg met Joost en Jos en op verzoek van Ronnie en Marc het voorstel om op maandag 5 september as een afspraak te plannen.

Van 17.00-18.30 uur in het gemeentehuis in Veghel. Ik stuur aansluitend een outlook vergaderverzoek.

Met vriendelijke groeten,

Marijke Bosch

22-4-2016: indienen subsidie aanvraag prijsvraag nul op de meter.

bijlagen

aanbevelingsbrief-area-en-gemeente-veghel-22-april-2016

concept-plan-van-aanpak-vve-de-leest-veghel-versie-0-0-15092015

1453710706pb_09_16_aanvraagformulier_prijsvraag_nom-tbv-vve-de-leest-ii-veghel-21042016

haalbaarheidsstudie vve De Leest II en vve De Nieuwe Leest

21-4-2016:Beste mensen,

Bijgaand de subsidieaanvraagformulieren. Kunnen jullie deze nog een keer doorlopen?Projectplan, haalbaarheidsonderzoek en aanbevelingsbrief volgen. (verwacht rond 22.30 uur)

Kan het projectplan en het haalbaarheidsonderzoek morgenochtend in tweevoud uitgeprint bij de receptie voor jullie klaarleggen.


11-2-2016: 
afspraak gemeentehuis. aanwezige: Marijke Bosch gemeente Veghel,  Joost Schretlen van Segon, Marc van de Biggelaar, Jos van den Tillaart en Roy Aarts vve de nieuwe leest en Ronnie Schepers vve de leest II.  De offerte besproken die Joost van Segon voor ons had gemaakt voor een vooronderzoek. Subsidie mogelijkheden bekeken om een aanvraag in te dienen voor de subsidieregeling prijsvraag nul op de meter noord brabant, die moet voor 25 april ingediend zijn. ( http://www.brabant.nl/applicaties/regelingen/1157_subsidieregeling_prijsvraag_nul_op_de_meter_noord_brabant.aspx ). Marijke had heel mooi nieuws voor ons en dat is dat de gemeente samen met area de rekening van het vooronderzoek gaan betalen.

14-2-2016: alle stukken die nodig zijn voor de Segon scan gemaild naar Segon. Er zullen 8 huizen van de 2 vve’s bezocht en bekeken worden voor deze scan. De huiseigenaren worden hiervan op de hoogte gebracht.

22-1-2016: op donderdag 21 januari een verkennings- gesprek gehad bij de gemeente veghel. De aanwezige partijen hebben een korte presentatie gedaan wat hun voor ons kunnen betekenen. Aanwezige partijen waren Segon advies bureau, bouwbedrijf Coppelmans, de Rabobank en natuurlijk Marijke Bosch van de gemeente Veghel, en bestuursleden  van vve de leest II en de nieuwe leest. Vooral het verhaal van Segon was erg interessant omdat die al een plan van aanpak hebben voor vve’s voor  financiering en energiebesparing. Afgesproken is dat Segon een offerte gaat maken voor een vooronderzoek.

8-1-2016:Beste mensen,

Graag wil ik jullie uitnodigen voor een verdere verkenning voor de NoM VvE’s De Leest
In overleg met Ronnie Schepers, willen we de verkenning graag verder oppakken.
Voor dit overleg hebben we (vrijblijvend) drie gasten uitgenodigd, die ons mogelijk een stap verder kunnen brengen met de verkenning.
Dit zijn dhr. Theo van Hoek van de Rabobank, dhr. Joost Schretlen van adviesbureau Segon en dhr. René Beks van Hendriks Coppelmans.
Ronnie en ondergetekende hebben de onderstaande agenda beoogd voor deze afspraak :
  1. Opening, vaststellen agenda & kennismakingsrondje
  1. Korte introductie VvE’s De Leest
  1. Presentatie Rabobank (Theo van Hoek)
  1. Presentatie Segon (Joost Schretlen)
  1. Presentatie Hendrik Coppelmans (René Beks)
        6.Kansen / mogelijke bijdragen / vervolgafspraken
  1. Rondvraag & vervolgafspraak & afsluiting
Aansluitend stuur ik u aanvullende informatie over het complex en de bewoners.
Verzoek aan dhr. van Hoek, dhr. Schrettlen en dhr. Beks is om de VvE’s en de gemeente in een tijdbestek van ca 10 minuten mee te nemen in de mogelijkheden die uw organisatie biedt om de VvE’s te faciliteren.
Indien u voor u presentatie een computer/beamer nodig heeft, dan is het prettig als u dat te voren kunt melden.
Met vriendelijke groeten,
Marijke Bosch

Beleidsmedewerker Wonen | Ontwikkeling |

10-12-2015: vergadering gehad met Marijke Bosch gemeente Veghel. onderwerp was hoe nu verder met de renovatie van de vve’s. Marijke heeft mij bij gepraat over de bijeenkomsten van NOM waar zij heen geweest is, over de afspraak die zij heeft gehad met de Rabobank om te kijken wat hun voor ons kunnen betekenen. We hebben afgesproken dat we verschillende partijen willen uitnodigen voor een vrijblijvende presentatie  om toe te lichten wat hun voor ons zouden kunnen betekenen. Dat gaat om Segon adviesbureau, Coppelmans bouwbedrijf en de Rabobank.

9-12-2015:

Hoi marijke, begin november heb ik jouw al een mailtje gestuurd om te vragen hoe het gesprek bij de rabobank was geweest, tot zover heb ik nog niks van jouw terug gehoord. laat even iets weten of de rabobank interesse heeft om te kijken of ze iets voor onze vve’s kunnen betekenen. want ik wil wel doorpakken en daar heb ik jouw hulp  hard bij nodig omdat jij alle contacten hebt met instanties en dergelijke.

dus laat even iets weten zodat we snel de draad weer op kunnen pakken.

groetjes , ronnie schepers

vve de leest II

6-11-2015:

hoi marijke, ik was heel benieuwd hoe jouw gesprek is gegaan met de mensen van de rabobank afgelopen week of hun net zo enthousiast zijn als wij over dit project. verder heb ik contact gehad met seagon.

hij heeft mij informatie toegestuurd en ik denk dat hij wel al bepaalde constructies heeft waar wij iets mee kunnen. laat even iets weten zodat we weer verder kunnen plannen.

groetjes, ronnie schepers

2-10-2015: 

Beste mensen,

Om een vervolgstap te maken wordt het tijd om bij te praten en te kijken hoe we het proces NOM De Leest kunnen vervolgen.

In ons overleg van 15 juli 2015, hebben we een schema gemaakt, waarin we willen inventariseren , wat je als persoon/organisatie/vertegenwoordigers kunt brengen en wat je wilt halen uit dit proces.
In de afgelopen periode heb ik dit overzicht nog wat verder uitgebreid. Ik zou het op prijs stellen als jullie het overzicht willen invullen en uiterlijk 11 oktober aan mij retourneren. Ik neem eea dan voor 15/10 over op 1 overzicht.
Daarnaast heb ik de afgelopen periode een voorzet gemaakt voor een Plan van Aanpak voor het proces/project om tot NOM te komen in De Leest. Het is een eerste voorzet, waarop jullie op-/aanmerkingen en aanvullingen bijzonder welkom zijn.
Als agenda stel ik voor 15/10 voor :
  • Ontwikkelingen rondom Stroomversnelling Brabant & wat betekent dat voor de NOM De Leest
  • Wat kan eenieder brengen en wil hij/zij halen in dit project en hoe vertalen we dat in een aanpak/proces; wat hebben we nodig
  • Er zijn diverse adviseurs / ervaringsdeskundigen / samenwerkende partijen, die op diverse wijze hun bijdrage kunnen leveren in dit proces; hoe gaan we die bevragen en/of inzetten
Stuur aansluitend een e-mail met een aantal stukken van het overleg van 15/7 : situatie overzicht, presentatie Olivier (in pdf), enkele kengetallen, en het verslag van 15/07
M vr gr, Marijke

1-9-2015:

verslag 4e verkennend overleg vve leest II

15-7-2015:

agenda-4e-verkennend-overleg-dd-15072015

stroomversnelling-brabant-leest

27-5-2015:

verslag 3e verkennend overleg vve leest II

16-4-2015:

samenvatting-overleg-mbt-vve-leest-ii-23032015-div-kengetallen

verslag 2e verkennend overleg vve leest II

9-3-2015: In vervolg op uw telefoontje afgelopen week, als bestuurslid van de VVE De Leest 2 in Veghel – Leest, hebben we een afspraak gepland op maandag 23 maart as.

De afspraak vindt plaats op 23 maart as, om 11.00 uur in het gemeentehuis in Veghel ( Stadhuisplein 1, Veghel, kamer A0.08) 

Ter voorbereiding op de afspraak is het erg praktisch als we ( Dhr vd Akker en ondergetekende) wat meer gegevens van de VVE mogen hebben en helderheid over de beoogde plannen.

Welke adressen vallen binnen de VVE?

Wat is het probleem ? Wat moet er gebeuren?

Wat is de huidige (energetische) kwaliteit van de betreffende woningen?

Welk label hebben de woningen?

Wat zijn de plannen? & wat is de vraagstelling aan de gemeente?

Met vriendelijke groeten,

Marijke Bosch

Beleidsmedewerker Volkshuisvesting | Ontwikkeling en Samenleving |
Gemeente Veghel | 0413-386463 | marijke.bosch@veghel.nl |